Pátek 22.11.2024

Pátek 22.11.2024

Pátek 22.11.2024

reklama

Testy F3 v Barceloně: Charouz Racing System předvedl svůj vysoký potenciál

Charouz Racing System pokračoval v přípravách pro novou sezónu FIA Formule 3 dalšími dvoudenními testy ve španělské Barceloně. Tedy na stejné trati, na které se bude v květnu konat úvodní závod. Český tým již představil stejnou sestavu pilotů před pár týdny na Red Bull Ringu: k již potvrzenému Reshadu De Gerusovi se přidali Logan Sargeant a Michael Belov.

Tým z Žebráku předvedl solidní práci, která navázala na slibné výsledky z Rakouska a dostal vždy alespoň jedno auto do top 10 kombinovaného pořadí obou dnů. Nováček De Gerus byl Charouzův nejrychlejší jezdec, když hned v první jízdě ve středu ráno zajel čas 1:34.352, což stačilo na 7. pozici. Ukázal tak zajímavé zlepšení.

Kvůli rannímu dešti jízda navíc ze začátku nebyla tak snadná a vyžadovalo to nasadit mokré pneumatiky Pirelli. Mezitím se Belov (1:34.570) a Sargeant (1:45.217) soustředili na techniku a dojeli na 12. a 23. místě. Ruský a americký pilot, který v minulé sezóně bojoval o titul, se ve středu odpoledne dostali do top 10. Michael byl na 6. místě (1:32.543) a Logan na 9. místě (1:32.679), zatímco Reshad změnil zaměření na simulaci závodu, přičemž nevěnoval tolik pozornosti rychlosti.

Ve čtvrtek si český tým navýšil laťku a Logan Sargeant dojel s časem 1:31.806 jako 4. nejrychlejší ranní jízdy, ale i celého testu. Belov byl 20. (1:32.411) a De Gerus 27. (1:33.325). Francouz byl ale jeden z nejaktivnějších jezdců na trati a zajel 43 kol. Belov ve čtvrtek zajel svůj osobní rekord 1:35.871, Sargeant 1:35.996 a De Gerus 1:36,579.

Charouz Racing System za oba dny se svými třemi monoposty absolvoval celkem 462 kol a shromáždil spoustu dat, která budou velmi užitečná k přípravě na první závod FIA Formule 3 v roce 2021 na stejné trati o víkendu 7. – 9. Května.

Antonín Charouz, majitel týmu, uvedl: „Tyto testy v Barceloně byly velmi produktivní, se solidním počtem najetých kilometrů a zajímavými časy. Těší mě, že se všichni naši piloti dostali do nejlepší desítky. Reshad pokračoval v adaptaci na monopost F3 i pneumatiky Pirelli a stále se něco nového učil. Mezitím jsme se spoléhali na předchozí zkušenosti Logana a Michaela s tím, že jsme doladili nastavení. Chtěl bych jim oběma poděkovat za jejich odvedenou práci během testů. Podařilo se nám navázat na výsledky z předchozích testů v Rakousku. Nyní máme pár týdnů k analyzování všech dat a připravíme se na dobrou sezónu.“

Reshad De Gerus: „Jsem velmi spokojen s prací, kterou jsme během těchto dvou dnů odvedli. Pochopili jsme hodně věcí o tom, co nás tuto sezonu čeká. Musím pracovat na kvalifikacích, ale jsem spokojený s tím, jak se všechno odehrávalo, vypadáme silně.“

Logan Sargeant: „Dva dny testování proběhly velmi dobře. Podařilo se nám auto zajet, obzvlášť druhý den. Bylo super pracovat s týmem a myslím, že jsme udělali krok správným směrem. Jsem moc rád za příležitost, kterou mi Charouz Racing System poskytl.“

Michael Belov: „Testy neproběhly špatně. První den jsme odvedli dobrou práci a zajeli dobrý čas, ale druhý den jsme udělali chybu s vyvážením brzd, což mi pokazilo celou ranní jízdu. Pak jsme vyzkoušeli dvě závodní simulace. Během druhé jsem pochopil, co jsem udělal špatně, zapamatuji si to a už tuto chybu neudělám. Chci poděkovat SMP Racing a Charouz Racing za tuto příležitost.“

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama