Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

F2 v Soči: Čekají po kvalifikaci na Charouz Racing System body?

Kvalifikaci FIA-F2 v Soči kralovali piloti týmu Trevora Carlina, Yuki Tsunoda a Jehan Daruvala. Oba vozy Charouz Racing System do zítřejšího závodu vyrazí ze středu pole s dobrou vyhlídkou na zvýšení bodového konta českého týmu.

Do konce šampionátu FIA-Formule 2 zbývají již jen tři podniky, tedy šest závodů. Prvním z tohoto trojlístku finálových klání se tento víkend odehraje na trati vedoucí olympijským areálem v Soči. S nejlepší výchozí pozicí v ohledu na boj o titul mistra přicestovali do Ruska Mick Schumacher, Callum Ilott, Christian Lundgaard a Robert Shwartzman. Brit měl v bodové tabulce na německého lídra ztrátu pouhých 8 bodů, Dán byl o 16 bodů pozadu a Rus o 21. Jisté matematické naděje si mohli dělat i domácí Nikita Mazepin, Japonec Yuki Tsunoda a dokonce i jednička Charouz Racing Syste, Louis Delétraz – těmto borcům by ovšem závěr ročníku musel vysloveně „sednout“.

Na rozdíl od střední Evropy právě vládne v regionu kolem Soči krásné letní počasí a toho využil v dopoledním volném tréninku především zkušený pilot Hitech Racingu, Luca Ghiotto. Ital zajel nejrychleji před Japoncem Tsunodou a Indem Daruvalou. Charouzův Pedro Piquet předvedl sedmým časem, že mu dráha sedí, hůře na tom byl jeho Delétraz, který si zapsal jen předposlední čas.

Za dobytí pole-position uděluje FIA (na rozdíl od F1) hned čtyři body a tak začal boj o titul vlastně již v polední kvalifikaci. Když šlo o postavení na startu, zaznamenal nejlepší výkon první série překvapivě Jehan Daruvala (Carlin) před svým týmovým kolegu Yuki Tsunodou. Piloti Charouz Racing Systemu do kvalifikace vykročili jen 14. (Piquet) a 17. (Delétraz) časem.

Okruh v Soči ovšem není permanentním autodromem a proto se dalo čekat, že jeho povrch „dalším použitím“ umožní výrazná zlepšení. Po přezutí na čerstvou směs pneumatik to byl jako první právě Daruvala, kdo ještě zlepšil svůj špičkový čas. Ind se již těšil na svou první pole-position kariéry, když mu první místo při svém posledním pokusu „vyfoukl“ týmový kolega Tsunoda. Junior Hondy byl o pouhých 6 tisícin rychlejší…

Druhou startovní řadu si zítra rozdělí dva z favoritů: Koncem sezony lepšící se Mick Schumacher (Prema) a Brit Callum Ilott (UNI VIrtuosi). Nejrychlejší z dopoledne, Ghiotto, zajel na páté místo před dalšími adepty na titul Dánem Lundgaardem a zklamaným domácím Robertem Shwartzmanem

V týmu Charouz Racing System se během ruské kvalifikace museli vyrovnat s novinkou: Nováček Piquet zajel rychleji, než ostřílený Delétraz, který se celý den s olympijskou tratí nedokázal spřátelit. Brazilec byl o dvě setinky rychlejší než Švýcar a zajistil si tak bezprostředně před týmovým kolegou 12. startovní místo. Do závodu tedy vystartují oba vozy Antonína Charouze s dobrými předpoklady pro zisk dalších bodů.

Startovat se bude zítra již v 9:15h našeho času.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama