Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Závod F3 v Mugellu: Charouz Racing System v Toskánsku zatím bez bodu

Pro velké nedělní finále sezony 2020 si nejlepší výchozí pozici pro boj o titul mistra připravil Američan Logan Sargeant. Stačilo mu k tomu nenápadné, ale dobře kalkulované šesté místo, daleko za vítězem Frederikem Vestim z Dánska. První z obou toskánských závodů nepřinesl jezdcům Charouz Racing Systemu štěstí: Belov se Staňkem po kolizích nebodovali.

V sobotu ráno vyrazilo pole 28 vozů formule 3 do prvního z obou finálových závodů sezony 2020. O titul bojovali především Australan Oscar Piastri, jeho týmový kolega od týmu Prema, Logan Sargeant a 17letý jezdec stáje ART, Theo Purchaire. Z českého hlediska byly zajímavé osudy obou jezdců týmu Charouz Racing System. Rusa Michaela Belova a Čecha Romana Staňka  čekal nelehký úkol probojovat se z dolní třetiny startovního pole co nejvýše.

Úvod závodu ovšem patřil polemanovi Lirimovi Zendelimu. Němec albánského původu se minulý rok učil v týmu Antonína Charouze a ze své výhodné startovní pozice vyrazil na jedničku před Britem Jakem Hughesem, Dánem Frederikem Vestim a o titul bojujícími Sargeantem s Pourchairem. Belov se Staňkem přečkali počáteční tlačenice bez úhony a jeli na 19. a 22. místě. Velmi obtížnou úlohu měl třetí z kruhu favoritů na titul, Piastri, který vyrážel ze středu pole.

Zendeliho krasojízda na špičce měla v 7. kole malou pihu na kráse – předjel ho totiž koncem sezony neuvěřitelně silný Hughes na voze německé stáje HWA. Bývalý mistr německé formule 4 (i tehdy ještě Lirim jezdil za Charouze), ovšem hned v příštím kole znovu ustanovil zaběhlý status quo. Po polovině z 21 kol závodu byla na špičce skupina Zendeli-Hughes-Vesti, za nimi se o čtvrté místo přetahovali Pourchaire se Sargeantem. Belov se Staňkem si dokázali o místečko polepšit: Rus předjel domácího Malvestitiho, mladý Moravák za sebou nechal opětně nevýraznou Němku Floerschovou. Podobně svízelně se postup kupředu jevil i pro Piastriho, který byl po lehké srážce s Haugerem daleko za bodovanými místy 13.   

Osm kol před cílem se Hughes na konci dlouhé cílové rovinky znovu dokázal protlačit před lídra – a Zendelimu se tentokrát odveta nevydařila. Naopak o dvě kola pozděj ztratil vůči Vestimu i druhé místo. Dán si závod „rozhodil“ velmi dobře. Tři kola před cílem předjel i Hughese a po zábavném závěrečném duelu s 26letým Britem slavil zasloužené vítězství. Za nimi vylepšil své vyhlídky na zisk titulu Pourchaire tím, že odsunul Fittipaldiho na čtvrté místo, Sargeant dojel za dobrým Enzem Fittipaldi jen šestý. Ještě hůře dopadlo sobotní dopoledne pro Oscara Piastriho. Nejen, že za 11. pozici nezískal ani bodík, ale ve velkém nedělním finále se bude muset vypořádat právě s touto nevýhodnou startovní pozicí. Bez bodů zůstala i dvojice Charouz Racing System, i když se jí nedá vytknout chybějící bojovnost. Belov se pral o 18. místo s Peronim tak urputně, že si při nehodě poškodil vůz. A také Roman Staněk zůstal pár metrů před cílem po souboji viset ve štěrku. Zítra v 10:30 tedy půjde definitivně o titul mistra F3. Sargeant s Piastrim do tohoto finále vyrazí se shodným počtem bodů, Američan ovšem bude mít výhodu lepšího startovního místa (5.). Jisté naděje si může dělat i Pourchaire, jeho ztráta  ovšem činí 9 bodů.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama