Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Delétraz v Monze bodoval, Piqueta ve stíhací jízdě zastavila kolize

Oba závodní dny na legendárním okruhu v Monze byly hodně vidět vozy české stáje Charouz Racing System. Prapor týmu držel vysoko hlavně Louis Delétraz. V sobotu si vyjel osmé místo a tím pádem i pole-position do nedělního sprintu. Ten dokončil na velmi hezkém čtvrtém místě, i když zřejmě čekal více.

Švýcarský pilot si v kvalifikaci vyjel deváté místo a bylo jasné, že se zapojí do bojů o body. Jeho týmový parťák Pedro Piquet se kvalifikoval až jako osmnáctý, což znamenalo, že pokud by chtěl bodovat, musel by předvést opravdu heroický výkon. Brazilci se to však málem povedlo, když skončil dvanáctý.

Delétraz naopak jezdil od začátku takticky velmi dobře a chvíli se dokonce zdálo, že by mohl zabojovat o stupně vítězů. Postupem času mu však odcházely pneumatiky a nakonec přišel v posledním kole o sedmou příčku. To však znamenalo, že se do nedělního sprintu postaví na první místo startovního roštu!

Švýcar měl volný výhled na první šikanu a doufal, že tam po zhasnutí startovních světel dosprintuje jako první. Stejný plán ovšem měli i další jezdci. Přesto se Delétraz držel obstojně a i když klesl o jednu příčku, nebyla to žádná tragédie. Piquet se rychle posunul o dvě místa kupředu a zdálo se, že nakonec bude snad i atakovat bodované příčky.

Brazilce však zbrzdily nečistoty na trati, musel zajet do boxů a nakonec byl klasifikovaný až jako sedmnáctý. To Delétraz bojoval o elitní pětku, kterou nakonec udržel a díky pozdější diskvalifikaci vítězného Tictuma skončil čtvrtý. Z Monzy si tak odváží pěknou porci bodíků. Další podnik F2 je na programu už následující víkend v Mugellu.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Oba jezdci měli velmi solidní rychlost a tempo. Auto jsme měli dobře nastavené. Louis byl oba závody na bodech, což je určitě pozitivní. Z pole position se ale dalo vytěžit více. Pedro měl v neděli smůlu, možná by to do nejlepší osmičky nakonec dotáhl.“

Bob Vavřík, manažer týmu, uvedl: „Naše auto jsou rychlá jak ve F2, tak i F3. S konkurencí jsme na tom velmi podobně. V Monze je třeba využít celou trať, něco málo tentokrát chybělo, aby to tu bylo na lepší umístění. Všichni jsme zde proto, aby se vyhrávalo. Samozřejmě se očekává vždycky více, standardní výkon nestačí. Příští týden nás čeká Mugello, což není úplně formulová trať, přesto tu tým historicky závodil. Zkušenosti z jiných kategorií jsou určitě výhodou.“

Lousi Delétraz vysvětlil: „Celý víkend byl poznamenaný páteční kvalifikací, kdy nás v rychlém kole zastavila červená vlajka. To nás stálo hodně. Závodní tempo bylo dobré, chybělo jen několik desetin. V Monze je ale velmi složité náskok ubránit. Neděle sice znamenala umístění v top 5, což není zlé, ale všichni pracujeme velmi tvrdě, takže nebýt nejlepší je zklamáním. Pokud jde o Mugello, tak trať vůbec neznám. Je to ale velká výzva.“

Pedro Piquet tvrdil: „Kvalifikace byla zvláštní, v posledním kolem mě zastavila červená vlajka v mém rychlém kole. I tak jsme ale příliš rychlost neměli. V neděli se mi povedl start, dostal jsem se o několik míst dopředu a bojoval o bodované pozice. Bohužel jsem měl kontakt si jiným vozem a rozbil přední křídlo. S tím už se nedalo nic dělat. Teď se přesuneme do Mugella, trať vypadá velmi pěkně. Jsem nadšený, že tam budu moci závodit.“

Foto: Dutch Photo Agency
Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama