Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

F3 v Barceloně: Charouz Racing System odjíždí bez bodu

Po závodech na bývalém vojenském letišti v Silverstone to už už vypadalo, že se jezdci týmu Charouz Racing System v rámci šampionátu FIA F3 odrazí k lepším výkonům a body budou do pomyslné kasičky konečně přibývat. Velká cena Španělska však očekávání nesplnila. Rychlost nechybí, body však zoufale ano.

Už páteční kvalifikace napověděla, že to na okruhu v Barceloně znovu žádný velký výsledek nebude. Jako tradičně se ani jeden z jezdců Charouz Racing System nedokázal prosadit tak, aby měl pro sobotní hlavní závod reálnou vyhlídku na bodový zisk. Což Roman Staněk, David Schumacher a Igor Fraga také potvrdili umístěním na 22., 23. a 24. pozici. Přitom zejména český talent si dle časů nevedl až tak špatně. Ale v obrovské konkurenci této juniorské kategorie to chce zkrátka více, než jen dobrý čas. 

Nedělní sprint pilotům českého týmu tradičně sedí o něco více a dokáží se posouvat startovním polem směrem kupředu i díky tomu, že se zvládají vyhýbat kolizím. Tentokrát to sice nepotvrdil David Schumacher, když se přimotal ke strkanicím, musel do boxů na výměnu předního křídla a závod pro něj v podstatě skončil. Jeho nejlepším umístěním v letošní sezóně tak stále zůstává dvanáctá příčka.

Jediný bod českému týmu zatím ve Velké Británii dovezl Igor Fraga. Brazilec i tentokrát utěšeně stoupal pořadím, což nakonec stačilo na 18. místo. To sice znamenalo, že se dostal hned před šest soupeřů, přesto to na žádné slavení nebylo. Ani Roman Staněk nemůže být se svým vystoupením v Barceloně spokojený. 19. příčka ze sprintu není rozhodně tím, co by udělalo dojem. Schumacher nakonec skončil 25. přesto, že zajel třetí nejlepší čas. Rychlost tedy pilotům Charouz Racing System nechybí, ale…

Další závodní víkend je na programu 28.-30. srpna na okruhu v belgickém Spa.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Z první částí sezóny nemůžeme být spokojeni. Čekali jsme více, i když si samozřejmě uvědomujeme, že máme v týmu tři nováčky. Do druhé poloviny musíme hodně zapracovat a pokusit se zlepšit téměř ve všem. Klíčem je kvalifikace, kterou máme dlouhodobě špatnou, zde je třeba určitě začít.“

Jamie Dye, manažer stáje tvrdil: „Bod pro Igora Fragu ze Silverstone byl skvělý, ale myslím si, že v polovině sezóně jsme měli mít bodů více. Dnes David zajel třetí nejrychlejší čas, ve středu startovního pole máme stejnou rychlost, jako třeba Vesti z Premy. Naši nováčci nestačí v pátek, to je největší slabina. Budeme vše analyzovat a pokusíme se ve Spa začít co nejlépe.“

Igor Fraga vysvětlil: „Určitě nemáme takovou část sezóny, jakou bychom si přáli. Ještě ale naštěstí zbývají nějaké závody, budeme se snažit zlepšovat naše výkony. Vše je o kvalifikaci, z nějakého důvodu nejsme schopni najít tempo, přitom v závodě je pak rychlost docela dobrá. Mám teď pár dní na fyzický trénink, abych byl dobře připravený do Belgie a samozřejmě budu trénovat na simulátoru.“

Roman Staněk uvedl: „První polovinu sezóny hodnotím se smíšenými pocity. Sice jsem ani jednou nebodoval, ale učím se a neustále se zlepšuji. Takže toto hodnotím kladně. Do dalších závodů musíme zlepšit hlavně nastavení na kvalifikace, protože závodní tempo není až tak špatné. Teď si pár dní odpočinu, zpětně si promítnu některé závody, abych se poučil ze svých chyb. A věřím, že do Spa budu připravený.“

David Schumacher řekl: „Uplynulé závody nebyly takové, jaké bychom si představovali. Chtěli jsme mít určitě více bodů. Zásadním problémem je kvalifikace, nejsme si schopni připravit dobrou výchozí pozici. Musíme na tom hodně zapracovat. Máme teď dva týdny do Spa, v Belgii budeme snad lepší.“

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Press Photo

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama