Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Závod F3 v Barceloně: Vyhrál Hughes, jezdci Charouz Racing System se neprosadili

Pohár ze sobotního závodu FIA-F3 v Barceloně si zajistil nejzkušenější a nejstarší pilot šampionátu, šestadvacetiletý Jake Huges. Britovi k tomu stačil jediný čistě provedený předjížděcí manévr. Poleman Logan Sargeant dojel třetí, přesto zvýšil svůj bodový náskok v průběžném pořadí. Trojice Charouz Racing System předvedla nenápadný závod a projela cílem v dolní třetině pole.

Pro devatenáctiletého Sargeanta znamenala sobotní kvalifikace v Barceloně třetí pole-position v řadě. Američan je ve formuli 3 jistě „mužem okamžiku“ a zatímco se v USA právě snaží jeho krajané na oválu v Indianapolisu, jde pilot stáje Prema svou vlastní, „evropskou“ cestou směrem formule 1. Do španělského podniku nastoupil lídr pořadí s úmyslem zvýšit svůj bodový náskok a tento úkol potvrdil perfektním startem. Sotva se za ním ostatní stačili seřadit v pořadí Jake Hughes (HWA), Liam Lawson (Hitech), Clemens Novalak (Carlin) a Oscar Piastri (Prema), tak už nastala první neutralizace: Nizozemská senzace minulého víkendu v Silverstone Viscaal opustil trať v páté zatáčce. Trojice Charouz Racing System přestála první kolo na pozicích 20 (Roman Staněk), 23 (David Schumacher) a 26 (Igor Fraga).

Od 4. kola se opět smělo závodit – pokud o něčem takovém na nešťastně řešeném Circuitu de Catalunya s aerodynamicky ještě nešťastněji řešenými Dallarami F3 může být vůbec řeč. Celé pole prostě zaujalo obrannou stopu, což znemožňovalo předjíždění. Změna přišla teprve až ve chvíli, kdy ředitelství povolilo použití DRS. Sklopeného zadního spoileru jako první využil zkušený Jake Hughes. Na konci rovinky vybrzdil Sargenata a převzal první pozici.

O tři kola později se opět zpomalilo, protože na trati zůstal stát vůz Frederika Vestiho. Závod se tak přehoupl do druhé poloviny s Hughesem na prvním místě, Sargeantem, Lawsonem, Novalakem a Beckmannem v jeho závětří. Staněk držel bez chyby 19. pozici, Schumacher byl o dvě místa za svým českým týmovým kolegou a Fraga platil (jako obvykle) za nepovedenou kvalifikaci jako 24. Němcovi ovšem brzy poté nevyšel průjezd první kombinací zatáček a ztratil dvě místa vůči Dunnerovi a Caldwellovi. Ani šestnáctiletý Staněk neudržel svůj vůz mezi nejrychlejší dvacítkou a těsně před koncem se před něj dostali zmíněný Rakušan s Britem. Byla to však opravdová bitva a nutno říct, že Roman až tak špatné časy nezajížděl. Každopádně trio Charouz Racing System zakončilo závod svorně na místech 22 až 24.

Mnohem šikovněji si počínal Hughes na špičce. Brit využil všech svých bohatých zkušeností a dokázal se od Sargenata odpoutat. Nejstarší pilot pole si poté dojel pro jasné vítězství, první v této sezóně. Sargeant za ním nedokázal udržet špičkové tempo až do konce. Měl plné ruce práce odvrátit útoky dotírajícího Lawsona. Tři kola před cílem se malý Novozélanďan prosadil a posunul se na druhou pozici. S odstupem několika sekund si pěkné body připsali Novalak, Beckmann a Piastri. Za zmínku stojí výkon mladého Itala Mattea Nanniniho. Synovec bývalého jezdce F1 Alessandra Nanniniho a rockové hvězdy Gianny, zajel svůj nejlepší závod roku a 10. místem se postaral o první bod švýcarské stáje Jenzer. Tým Andrease Jenzera byl posledním ze stájí F3 bez bodu a výsledkem z Barcelony se „dotáhl“ na Charouz Racing System. Navíc do nedělního sprintu vyrazí (v 9:45) z pole position právě Nannini.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama