Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Výborný týmový výsledek Charouz Racing System v kvalifikaci F2 v Silverstone

V kvalifikaci pro sobotní závod FIA F2 v Silverstone se snažili především domácí jezdci a nejlepší z nich, Callum Ilott, bude startovat z prvního místa. Spokojen ovšem může být i majitel jediné české stáje F2 Antonín Charouz. Delétraze zbrzdila při velmi slibném kole nehoda soupeře a mladý Pedro Piquet se, co do odstupu na lídra týmu, opět výrazně zlepšil. Repríza minulého úspěšného víkendu, kdy stáj Charouz Racing System získala mnoho bodů do šampionátu, se může rozjet…

Volný trénink: Schumacher těsně před Delétrazem
Před večerní kvalifikací nastoupila formule 2 již odpoledne k volnému tréninku. Jezdci se na trati pochopitelně dobře orientovali a brzy dosahovali podobných časů, jako před týdnem na stejném místě. Co se morálky týká, museli být i v týmu Charouz Racing System spokojeni. Opora stáje Louis Delétraz totiž zajel jen o 3 setinky pomaleji, než nejrychlejší Mick Schumacher. Druhý Charouzův pilot Pedro Piquet na svou týmovou jedničku ztrácel 8 desetin, což ve vyrovnané formuli 2 stačilo jen na 15. pozici.

Kvalifikace: Delétraz s Piquetem s minimální ztrátou
Švýcar v českých službách dokázal i v kvalifikaci pokračovat tam, kde svým třetím místem v nedělním sprintu z předešlé Velké ceny a druhou pozicí ve volném tréninku skončil. Hned od začátku seance se zabydlel mezi nejrychlejšími třemi a po 10 minutách mu na chvíle patřila dokonce první pozice. Ještě příjemnějším překvapením byl Pedro Piquet, který předvedl svou nejlepší kvalifikaci sezony: Na zkušeného Delétraze ztrácel jen desetinku, což pro oba „české“ vozy po první sérii pokusů znamenalo výborné pozice šest a osm. Delétrazovi ovšem na pole-position chyběly jen 3 desetinky – a tak mohli u Charouz Racing System s optimismem hledět směrem rozhodujícího finále kvalifikační session.

Toto finále se patřičně rozjelo po přezutí pneumatik, upravení nastavení podvozků a spoilerů šest minut před koncem 30minutové session. Delétraz v závěru perfektně rozjel své rychlé kolo, ale bohužel ho zbrzdila žlutá vlajka po hodinách Seana Gelaela. Musel z bezpečnostních důvodů ubrat a pravděpodobné zlepšení se tak nekonalo. Na vozy ze Žebráku tak zbyly startovní pozice 9 (Delétraz) a 13 (Piquet). Tento výsledek je ovšem jen na první pohled zklamáním. Jak Švýcar, tak i Brazilec potvrdili, že opět udělali další krůček kupředu směrem do absolutní špičky F2. Zvýšená konkurenceschopnost vozů Charouz Racing System je jasně viditelná.    

Kvalifikace F3 radost neudělala
Zatímco v rámci F2 panuje ve stáji právem optimismus, šampionát F3 už je zcela jiná písnička. Dnešní kvalifikace třem borcům stáje opět nevyšla. Jak Roman Staněk, tak i Igor Fraga a David Schumacher zůstali hluboko v poli poražených. Sobotní hlavní závod tedy bude velmi složité, aby jakýkoli z těchto pilotů dosáhl na své premiérové body v letošní sezóně.

Foto: Dutch Photo Agency
Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama