Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Úspěch pro český tým ve F2: Delétraz jel na špici, Piquet zajel nejlepší závod sezóny


V sobotu měla trať v Silverstone pro fandy F2 v nabídce jeden z nejlepších závodů dějin této třídy. Pro českého fanouška bylo navíc skvělé vidět na špičce barvy Charouz Racing System. Louis Delétraz měl dlouho realistické vyhlídky na stupně vítězů, aby nakonec dojel šestý Pedro Piquet ve druhém českém voze ukázal svůj nejlepší výkon sezony a premiérový bod mu unikl jen velmi těsně.

Po páteční kvalifikaci znělo heslo pro duo Louis Delétraz a Pedro Piquet z týmu Charouz Racing System jasně – ze středu pole se postupně krůček po krůčku prokousávat kupředu. Oba to splnili na jedničku. Jen málo chybělo, aby byla podtržená a s hvězdičkou.

Po zhasnutí startovních světel se Švýcar prakticky okamžitě usadil mezi bodovanými na 9. pozici. Piquet se z prvního kola vrátil jako 15. Stratégové Charouz Racing System vsadili na taktiku brzké zastávky v boxech a oba piloti měnili pneumatiky již po šesti kolech – tedy 23 kol před cílem. A brzy nastala fáze, která byla pro českého fanouška balzámem na duši. Delétraz po trati doslova letěl a brzy se dotáhl do elitní čtyřky (když pomineme borce, kteří v té době ještě nebyli v boxech).

Švýcarský závodník si tentokrát rozvrhl životnost pneumatik na výbornou a byl schopen až do konce jet o „velké“ body. Chvíli si dokonce říkal o třetí místo, když šest kol před cílem předjel Micka Schumachera. Nakonec se sice neubránil ataku Zhouovi, Tsunodovi a z boxů startujícího Ilotta, přesto je šesté místo velmi dobrým výsledkem.

Trochu ve stínu týmového kolegy zůstal dobrý výkon druhého Charouzova vozu. Pedro Piquet skončil na solidním 11. místě, přičemž Jehana Daruvalo předjel doslova na cílové čáře a vůbec poprvé v sezóně jel na kolo rychleji než Delétraz. Přesto svůj první bodík „propásl“, byť za Matsushitou zaostal jen o 0,9s.

Nedělní sprint každopádně slibuje napínavou podívanou. Na stanici Sport2 začíná přímý přenos deset minut po jedenácté dopoledne.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama