Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Sobotní závod F3 v Maďarsku: Charouzova trojice obětí kvalifikační smůly

V sobotu na Hungaroringu nepršelo a za těchto „nových“ podmínek se dokázal velmi dominantním způsobem prosadit mlaďoučký Francouz Theo Pourchaire. Z jezdců Charouz Racing System si dobře vedl Igor Fraga, dojel patnáctý. Doplácel tak, stejně jako jeho kolegové David Schumacher a Roman Staněk, na nevydařenou kvalifikaci. Škoda, k bodům nebylo vůbec daleko.

Pro třicet účastníků FIA-F3 muselo být probuzení v sobotu ráno zcela novým zážitkem. Nepršelo! Jenže hned po několika desítkách metrů došlo k incidentu, do kterého se zamotali i Fraga se Staňkem, kteří se nezaviněně v první zatáčce lehce střetli. Na vzniklý chaos reagovalo ředitelství závodu tím, že na trať poslalo safety car. Za vodícím AMG-Mercedesem Bernda Maylandera se seřadili ti šťastní, kteří předešlou polízanici přestáli, David Schumacher držel šestnácté místo, Igor Fraga byl devatenáctý a Roman Staněk poskočil z chvostu gridu na 22. pozici.   

V pátém. kole se událo něco, co se ve formuli 3 často nevidí. Lawsonovi explodoval na rovince motor a zaneřádil kritickou brzdnou zónu první zatáčky olejem. Půl tuctu soupeřů uklouzlo (bez následků) do bezpečnostního pásma. Dráha byla na délce půl kilometru natolik zaolejována, že závod musel být přerušen. Po čtvrthodince úklidu se letmým stylem startovalo znovu. Mlaďoučký Francouz Pourchaire (je úřadujícím mistrem německé F4, kde jezdil za tým Antonína Charouze) neměl konkurenci a dojel si pro suverénní triumf.

Po re-startu se Fraga posunul kupředu na 15. místo, Schumacher ztratil chybou v předposlední zatáčce dvě pozice a Staněk byl 19. Brazilský jezdec stáje Charouz Racing System svou pozici nakonec udržel. Jednoho dne, až se mu konečně podaří kvalifikace, by body vzhledem k jeho rychlosti neměly být problém. David Schumacher skončil jen o 0,3s za týmovým kolegou, Roman Staněk skončil po dobrodružném závodě 23.

Foto: Dutch Photo Agency
Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama