Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

Rakousko nemá jen Spielberg: Na Salzburgringu vyrazily do sezony šampionáty Drexler-F3 a klasická DTM

Za proměnlivého počasí předvedly hlavní dvě třídy „1. Motorsportfestivalu na Salzburgringu 2020“, Drexler-F3-Cup a DTM-Tourenwagen Classic výborný motorsport. Napříč „coronovému zákazu“ se na stráních podél malebné dráhy sešly stovky fandů. Ve formuli 3 se před jejich zraky snažilo i několik Čecho-Slováků…

Formule 3

První závod sezony mohl na Salzburgringu obsolvovat oblíbeny Drexel-F3-Cup rakouského organizátora Franze Wösse. Do malebného Salzkammergutu přicestovalo zajímavé pole 18 vozů, ze kterého se s „dírou v motoru“ již po volném tréninku za tropického pátečního vedra rozloučili Bulhar Nikolaj Takev a po „výletu mimo první šikanu“ i Dallara F313 Vladimíra Netušila ze stáje Effective Racing pod vedením Jaroslava Kosteleckého.

Sobotní kvalifikaci ovládl za lehkého deště těsně Švýcar Thomas Aregger na Dallaře-VW F309 týmu Equipe Bernoise. Jen o dvě desetinky pomalejší byl jeho krajan Sando Zeller na voze Dallara-Mercedes F312 stáje jeho otce. Rychlý Srb Paolo Brajnik (PFM-Dallara-VW 317) zajel ptřetí čas před výborně naladěným Matějem Kacovským na Dallaře-Fiat 308 týmu HKC Academy. Pro mladého Čecha značil podnik debut v monopostu formule 3 a národní motokárový reprezentant se se silným vozem slibně přátelil, i když sám přiznal, že „na tomto sektoru ještě vidí potenciál.“

Oba nedělní závody se konaly za krásného slunečna, Paolo Brajnik ale nemohl nastoupit a tak se F3 stala na špičce čistě švýcarskou záležitostí. Zeller s Areggerem vyrazili do prvního závodu stejně dobře, jedouc vedle sebe. Ani v šikaně, která startovní rovince následuje, nechtěl ani jeden ze Švýcarů povolit – pro dva vozy tam ale nebylo místa. Po lehkém střetu šel Aregger do hodin a mohl hovořit o štěstí, že ho netrefil nikdo z ostatních. Šťastnější Sandro Zeller si poté dojel před Areggerem (měl co dohánět a předvedl krásnou stíhací jízdu) a dalším z početných krajanů, Thomasem Amwegem, pro jasné vítězství. Pro pohár si vlastně chtěl dojet také druhý Zellerův vůz s Ursem Rüttimannem v kokpitu, zkušený borec si ale chybou v šikaně utrhl spodek vozu a skončil jen šestý. „Dojet na trojce“, to byl i plán 17letého Kacovského, neděle se ale pro pražského jezdce proměnila ve zlý sen. „Motor na startu vypnul a mohl jsem vyrazit jen jako poslední. Za jízdy potom hlásil přehřátí a tak jsem drahý agregát po několika kolech raději odstavil,“ shrnul pilot mostecké stáje HKC. Do odpoledního závodu již nemohl nastoupit.

Z výborného výsledku se za to mohl těšit mladý Slovák Patrick Schober: „Jsem velmi spokojený. Podařil se mi dobrý start a pak jsem se honil s Maďarem Bertou. Nakonec jsem ho porazil a bylo z toho druhé místo ve třídě,“ hlásil jezdec formule ADAC týmu Procar.

Odpolední závod proběhl poklidněji. Jo Zeller ukázal ostatním hned od startu, že jede ve vlastní třídě a s přehledem vyhrál. Zbývající poháry si v jasných odstupech rozdělili znovu Aregger a Amweg. O souboje se proto postarali především jezdci třídy F-ADAC, kterou znovu vyhrál Němec Freymuth. Za ním ale Slovák Schober pěkně bojoval s Maďary Bertou, Michlem  a Rakušanem Groerem, což mu tentokrát vyneslo čtvrté místo ve třídě.

DTM-Classic

Velkými hvězdami doslova napěchovanému poli vévodily na rychlém rakouském okruhu v první kvalifikaci vozy BMW M3. Nejrychlejší čas zajela rychlá dvojice ex-pilotů DTM, Marc Hessel a Otto Rensing jen o 24 tisícin pomalejší byl legendární Harald Grohs na černém exempláři týmu Vogelsang Racing. Za dalším M3 Armina Dellkamma zajel čtvrtý čas populární Dán Kris Nissen (ex-Allen Berg tic-tac-Tauber BMW M3).   

Ve druhé kvalifikaci však měli „Bavoráci dohousleno“: Peter Mücke nasadil svůj brutální Zakspeed-Ford-Capri turbo (ex-Klaus Ludwig z roku 1980) a s velkým náskokem a ještě větší párou agregátu zajel jasně nejrychleji před BMW M3 bratří Gregersenů.   

První závod sezony 2020 absolvovaly vozy zašlých klasických šasů DRM a DTM v sobotu odpoledne na mokré trati. Mückeho Zakspeed Capri nestartoval a tak z pole-position vyrazil BMW M3 Dána Steffena Gregersena.

V prvním kole závodu se utrhlo trio BMW s Gregersenem, Dellkammem a Sessingem v kokpitech. Na čtvrtý Audi Markuse Reicha se tlačili ex-profesionálové Rensing, Grohs a Nissen. Bývalý tovární jezdec BMW Harald „Nippel“ Grohs předjel někdejší vůz Emanuela Pirra z Ingosltadtu jako první a o další dvě kola později se posunul na třetí místo. Netrvalo to dlouho a rozjetý 76letý Grohs byl bezprostřeně za oběma lídry. Chtěl pochopitelně víc – a chtěl moc: při akceleraci z vracečky Nocksteinkehre „ztratil“ záď a odložil drahocenný vůz (roku 1987 s ním osobně startoval v DTM) tvrdě do svodidel. Závod byl proto 4 kola před koncem přerušen. V závěrečném sprintu se bývalé hvězdy F3 Otto Rensing a Kris Nissen dokázali posunout kupředu. Výborný Rensing předjel lídra při posledním průjezdu Fahrerlagerkurve a vyhrál! Nissen skončil čtvrtý.

Nedělní závod byl vlastně jasnou záležitostí pro Mückeho senzační Zakspeed-Capri turbo. Zkušený, mimo hodnocení startující Berlíňan ujížděl soupeřům o 5s na kolo, koncem závodu ale zůstal na několik kol stát v boxech – asi měl na četnými chybami kolegů zaneřáděné trati obavy o svůj drahocenný speciál. Byla tedy cesta opět volná pro Rensinga, Gregersena, Nissena a spol.? Zpočátku to tak vypadalo, piloti BMW ale nepočítali s De Tomasem Panterou Franze Strauba. Němec svůj vůz nasadil teprve v neděli  a jeho plochá raketa s neuvěřitelně tlustýmu válci na zadní ose náhonu byla kolo od kola rychlejší. Úspěšně se prodral polem a závěrem za sebou nechal i rychlé Dány Gregersena s Nissenem.   

Pole směl tentokrát doplnit hvězdný Prinz Leopold von Bayern, jehož BMW trpěl v trénincích poruchou spojky a nezajel čas. Bývalý tovární jezdec BMW ale „nechtěl nic rozbít“ a spokojil se s několika spektakulárními lety šikanou na dvou kolech.

Výsledek závodů F3 na Salzburgringu

Sobota:
1. Sandro Zeller, Zeller-Dallara-Mercedes-F3
2. Thomas Aregger, Bernoise-Dallara-F3
3. Thomas Amweg, Zeller-Dallara-F3
4. Danny Luderer, Vogtland-Dallara-F3
5. Sebastian Freymuth, Tatuss F4
6. Urs Ruettimann, Zeller-Dallara-F3

Neděle:
1. Sandro Zeller, Zeller-Dallara-Mercedes-F3
2. Thomas Aregger, Bernoise-Dallara-F3
3. Thomas Amweg, Zeller-Dallara-F3
4. Danny Luderer, Vogtland-Dallara-F3
5. Urs Ruettimann, Zeller-Dallara-F3
6. Sebastian Freymuth, Tatuss F4

Výsledek závodů Tourenwagen Classic na Salzburgringu

Sobota:
1. Otto Rensing, BMW M3
2. Steffen Gregersen, BMW M3
3. Armin Dellkamm, BMW M3
4. Kris Nissen, BMW M3
5. Michael Menden, BMW M3
6. Markus Reich, Audi A4

Neděle:
1. Franz Straub, De Tomaso Pantera
2. Steffen Gregersen, BMW M3
3. Kris Nissen, BMW M3
4. Marc Sessing, BMW M3
5. Otto Rensing, BMW M3
6. Markus Reich, Audi A4

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama