Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

Pondělí 25.11.2024

reklama

„Zapomeňme na Štýrsko, Budapešť musí být lepší“, zní z týmu Charouz Racing System

Druhý podnik šampionátu FIA F3 v Rakousku se českému týmu Charouz Racing System nepovedl. Velká Cena Štýrska body nepřinesla a celkový dojem je rozpačitý. Na druhou stranu je třeba podotknout, že stáj je složena ze tří nováčků. V každém případě je třeba poučit se z chyb, co nejrychleji zapomenout a v Budapešti se na start kvalifikace postavit s čistou hlavou.

Sobotní hlavní závod výrazně poznamenal déšť. Televizní záběry z kamery umístěné na monopostech jezdců ukazovaly, že viditelnost byla prakticky nulová. Řídit v takovém počasí formuli je na hraně, ne-li dokonce už za ní. Přesto se čtrnáct kol odjelo, než ředitelství závodu rozhodlo, že další pokračování by bylo životu nebezpečné. Nejlepší z českého týmu byl na dvanáctém místě klasifikovaný David Schumacher. V jeho případě je však třeba poznamenat, že už téměř klepal na bodované příčky a kdo ví, kam až by se probojoval, kdyby se závod odjel na plný počet kol. 

Alfou a omegou však bývá kvalifikace, což samozřejmě platí i pro rakouský Red Bull Ring. Ta se nepovedla Schumacherovi (17. místo), Staňkovi (19.) ani Fragovi (24.). Z těchto pozic se dá na elitní desítku hlavního závodu útočit jen velmi těžko. A zároveň také platí, že když se nepovede sobota, téměř ztracený je i sobotní sprint.

Do něj sice všichni tři piloti odstartovali s odhodláním pokusit se o malý zázrak a bodovaným příčkám se alespoň přiblížit. Chvíli se to dařilo Schumacherovi, nakonec se však pořadím propadl až na konečnou sedmnáctou příčku. Jedno místo za ním skončil šestnáctiletý Roman Staněk. Nejlepší z českého týmu tak byl na čtrnácté příčce Brazilec Igor Fraga. A to je bohužel málo…

Šanci na reparát budou mít jezdci už příští týden. V pátek startuje kvalifikace na Hungaroringu. Takže teď co nejrychleji zapomenou na Rakousko a pokud možno se soustředit na Maďarsko.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Nebyl to povedený víkend. Jezdci samozřejmě nemají dostatek zkušeností a šampionát F3 je pro ně nový. Přesto jsme čekali více a z našich chyb se musíme poučit. Na Hungaroringu chceme být silnější.“

Jamie Dye, manažer týmu, tvrdil: „Máme v týmu tři nováčky, u všech tří vidíme velký potenciál a máme velká očekávání. Měli jsme mnoho technických problémů, o kterých je třeba hovořit jak s jezdci, tak s celým týmem. Stále však ukazujeme, že máme tempo. Pro Budapešť je třeba zajistit spolehlivost komponentů, které dostáváme a dát jezdcům větší jistotu pro kvalifikaci.“

Roman Staněk vysvětlil: „S monopostem už jsem celkem sžitý, ale není snadné najít ty poslední desetiny, které by mi dovolily předjíždět další jezdce. To mi chybí k tomu, abych se dostal do nejlepší desítky. Samozřejmě spolu se závodními zkušenostmi a povedenou kvalifikací. Těším se do Maďarska, věřím, že právě kvalifikace mi vyjde. Do té doby mě čeká ještě hodně práce s týmem na zlepšení auta.“

David Schumacher uvažoval: „Sobotní závod výrazně ovlivnil déšť, bylo těžké se vůbec udržet na trati. V neděli jsme měli rychlost, body možná nebyly zase tak daleko. Ale pořád to byl teprve můj druhý závodní víkend ve formuli 3. V Maďarsku už to snad konečně vyjde, rychlost máme.

Igor Fraga řekl: „Mám za sebou čtyři závody, vím, že mohu z auta dostat více. Sobotní závod byl pro mě velmi smolný. Zatímco ostatní jezdci měli s jízdou na mokru zkušenosti díky tréninku minulý pátek, já měl technické problémy a nezkusil si to. Teď by se mi to moc hodilo. Moc se těším do Maďarska. Doufám, že se všechny problémy s vozem podaří odladit a budu moci závodit naplno.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama