Úterý 26.11.2024

Úterý 26.11.2024

Úterý 26.11.2024

reklama

Zkrácený závod F3 ve Štýrsku: Charouzův Schumacher sahal po bodech, chybělo možná jen pár minut


Sobotní závod FIA-F3 neznamenal pro jezdce velký požitek. Obávaný déšť během závodu zesílil natolik, že ředitelství jízdu předčasně ukončilo. Příliš brzy pro pilota týmu Charouz Racing System, Davida Schumachera, který právě slibně postupoval kupředu a chvíli držel 11. pozici. Ze  svého prvního, i když jen „polovičního“ triumfu se mohl radovat Frederik Vesti startující pole position.

V sobotu dopoledne přivítala 30 jezdců mokrá dráha, nad kterou se mračila tmavá obloha, ze které se každou vteřinu mohla začít valit voda. Krátce před startem skutečně začalo kapat a vozy na špičce proto nazuly profilované pneumatiky. Piloti Charouz Racing Systemu startující až ze druhé poloviny pole si v extrémních podmínkách vůbec nevedli špatně. Nejlépe na tom byl od začátku David Schumacher, který se po prvním kole usadil na třináctém místě a reálně pokukoval po bodech. Roman Staněk jel šestnáctý, Igor Fraga pětadvacátý.

Vedoucí Vesti šikovně využíval skutečnosti, že byl prakticky jediným pilotem z celého startovního pole, který něco viděl. Soupeřům tak docela snadno ujel. Po osmi kolech ovšem ředitelství podniku opustila odvaha nechat piloty závodit (čemuž se nelze divit) a vyslalo na dráhu bez zjevného důvodu safety car. Ten po trati kroužil do jedenáctého kola, pak znovu do čela vystřelil Vesti. Podmínky se však nelepšily, spíš naopak.

A když Staněk s Fernandezem neudrželi své monoposty na trati, bylo po čtrnácti odjetých kole rozhodnuto – červené vlajky znamenaly konec závodu. Jaká to smůla pro Davida Schumachera, který jako 11. již „klepal na dveře“ bodovaných míst (nakonec skončil 12., protože když je závod ukončen červenou vlajkou, počítají se výsledky platné o kolo zpět). Němcovi z týmu Antonína Charouze tím o vlásek neunikl pouze první bod sezony, ale i nedělní pole position. Fraga byl hodnocen jako 26., Staněk na 17. místě.    

Výsledek sobotního závodu F3 Spielbergu:

  1. Frederik Vesti, Prema
  2. Lirim Zendeli, Trident
  3. David Beckmann, Trident
  4. Oscar Piastri, Prema
  5. Oliver Caldwell, Prema
  6. Logan Sargeant, Prema
  7. Richard Verschoor, MP                                                
  8. Liam Lawson, Hitech
  9. Theo Pourchaire, ART
  10. Jake hughes, HWA
  1. David Schumacher, Charouz Racing System
  2. Roman Staněk, Charouz Racing System
  3. Igor Fraga, Charouz Racing System

Foto: Dutch Photo Agency
Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama