Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Ptáček junior má za sebou první sezónu ve Formuli Renault

Formule Renault Eurocup má za sebou poslední díl letošní sezóny. V Abú Dhabí u toho samozřejmě byl i Petr Ptáček junior. Sedmnáctiletý talent měl o závěrečných závodech určitě jinou představu. Přesto může uplynulou sezónu hodnotit pozitivně.

Celkem dvakrát se Petr Ptáček junior v rámci své premiérové sezóny v mistrovství Formule Renault Eurocup umístil na stupních vítězů, což je slušné. Finále na okruhu Yas Marina však nebylo ideální. „Většinu víkendu jsem bojoval s vozem. Špatně brzdilo a těžko se ovládalo,“ vysvětloval český jezdec s tím, že zajet pěknou kvalifikaci a být konkurence schopný během závodu tak bylo velmi složité. V pátek z toho bylo až patnácté místo na startu a i když Petr statečně bojoval, na lepší než jedenácté místo tentokrát neměl. 

Ani sobota nebyla o moc lepší, spíš naopak. Šestnáctá příčka v kvalifikaci příliš mnoho nadějí do závodu nedávala. Třinácté místo v obrovském horku tak vlastně bylo ještě docela dobré. Přesto, že Petr v Abu Dhabí body nezískal, v konečném účtování seriálu mu patří osmá pozice z šestadvaceti jezdců. „Sezónu jsem chtěl ukončit jinak. Jistě, v Abu Dhabí jsem si to užil, ale chci vyhrávat. Takže to pro mě bylo dost frustrující,“ měl jasno mladý pilot. Jak ale sám řekl, i z tohoto víkendu se poučil a bere ho jako zkušenost. „Chtěl bych poděkovat mému týmu BhaiTech za za dva společné roky ve formulích, zejména bych vyzdvihl Nicola Gagliana, mého závodního inženýra, ale i ostatní mechaniky.“

Petr by se chtěl do šampionátu formule Renault Eurocup vrátit i v roce 2020, proto okamžitě po letošní sezóně obrátil svoji pozornost k testování v barvách MP Motorsport. Okruh Yas Marina projel rychleji, než kdykoli během víkendu (kolo za 2,08,981). „Měl jsem z toho velkou radost. Udělal jsem velký pokrok oproti tomu, co bylo možné dříve. A to se spoustou paliva a na starých pneumatikách. Mám z toho opravdu dobrý pocit.“ V pondělí Petr v testech pokračoval, tentokrát v monopostu mistrovského týmu R-eso GP.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama