Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Sauber Junior by Charouz v Monze: Jaké to je vypít kalich italské hořkosti až do dna

Průběhem sezony težce zkoušený tým Sauber Junior by Charouz přijel do Monzy jen s jediným vozem. Na druhém monopostu (vzniká kolem náhradního šasi týmu) začal hlavní mechanik stáje již ve Spa pracovat a šrouboval na něm i celý italský víkend. Smrt Anthoina Huberta a těžká zranění jejich vlastního jezdce Juana Manuela Correy mělo na duševní stav členů českého týmu hlubší vliv, než si mnohý pozorovatel může myslet.

A pak přišly sobotní kvalifikace na Autodromo Nazionale, které najednou nechaly morálku týmu na okamžik vzlétnout až do nebes: Callum Ilott zajel senzačně na pole-position závodu Formule 2 a Lirim Zendeli se po árii diskvalifiklací ve Formuli 3 ocitl v první startovní řadě.

V českém týmu najednou zase objevili, proč tento sport milují, proč tráví víkendy ve stanu kolem svých motorizovaných raket. Naděje na úspěch letos ještě nebyla nikdy tak velká, tak reálná…

A co se může stát horšího, než když někdo, kdo se právě zčásti vzchopil, zažije další brutální zklamání. Poté, co se událo v sobotu a neděli se musíme divit, že Charouzovy trucky vůbec úspěšně našly svou cestu z jihu domů pod hrad Žebrák: Lirim Zendeli věděl, o co v sobotu ráno jde. Byl tak nervozní, že ještě 5 minut před uzavřením boxové uličky opustil kokpit a spěchal na záchod. Na startu z něj ale byl znovu plně soustředěný profík. Převzal vedení a tři kola ho bravurně obhajoval. Než mu konkurent rozpáral pneumatiku! Technici Charouze málem spadli ze svých sedátek u boxové zídky…

Ale byl tu přeci ještě Ilott a s ním pole-position  pro odpolední závod Formule 2. Také on vyrazil výborně a mohl na několik kol vést všechen zbytek světa. Dobrá, koncem závodu už nedokázal udržet soupeře za sebou a byl nakonec hodnocen jako čtvrtý – to asi bylo méně, než co si Bob Vavřík  & Co. slibovali („Potřebujeme prostě vyhrát!“), ale lepší, než nic.

Tak tedy ještě neděle… Že Fabio Scherer ze své „darované“ pole-position asi nevyhraje, to bylo asi všem jasné, osmé místo v cíli ale bylo hodně málo.

Ta největší rána pod pás ovšem na český tým ještě čekala. Ve sprintu Formule 2 jel Ilott naprosto výborně. Zase jednou bylo „všechno možné“ . Do posledního kola najel v závětří lídra. Charouzovci se těšili na pohár a kameraman FOM se k nim již postavil, aby zachytil jejich radost. Když ale mladý Brit před první šikanou naposledy dupl na brzdy, tak jeho přední kola blokovala a všechny Charouzovy naděje letěly do záchytné zóny! Konec snů… Teď by technici opravdu ze zídky spadali, nebýt za nimi provizorní plachta proti dešti. Většího zklamání ve svém sportu snad ještě nezažili… Všechno zlé ale má něco dobrého. Pokud se tým z této situace zase dostane, pokud dá vedení týmu morálku do pořádku, tak bude z Charouzovy organizace ta nejsilnější parta v padocku.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama