Sobota 21.12.2024

Sobota 21.12.2024

Sobota 21.12.2024

reklama

F3 v Monze: Pro Charouzovu stáj dovezl body jen Scherer

Byl to celkem solidní víkend. Další díl FIA Formule 3, tentokrát na legendárním okruhu v Monze, byl z pohledu českého týmu Sauber junior by Charouz docela vydařený. Zasloužil se o to zejména švýcarský pilot Fabio Scherer, který bodoval jak v sobotním hlavním závodě, tak i v nedělním sprintu.

Už páteční kvalifikace ukázala, že by se české stáji mohlo na okruhu v Monze dařit. Lirim Zendeli si dokonce vyjel pro sobotní závod druhé místo, hned v jeho úvodu se navíc dostal do čela. Pak ho však trefil jeden z pronásledovatelů a kvůli prasklé zadní pneumatice bylo po nadějích. Prapor juniorů Sauberu ale převzal Fabio Scherer. 

Švýcar si dojel pro velmi pěkné osmé místo a naději na dobré umístění v nedělním sprintu. Ten v první části poznamenal déšť, přesto Scherer dlouho zůstával ve hře o pódium. Jak ale trať usychala, Fabio na své soupeře ztrácel. Přesto z toho nakonec byla solidní sedmá příčka a další body. Jeho týmovým kolegům se v neděli až tak nedařilo. Hyman sice dojel ze startu z patnácté pozice dvanáctý, ale kvůli pětisekundové penalizaci z toho nakonec byla až sedmnáctá příčka. Zendeli sice ukázal rychlost, ale s osmnáctou pozicí nemůže být spokojen.

Sauber Junior Team by Charouz se nyní vrací na svou základnu na Žebráku v České republice, kde se bude připravovat na poslední podnik sezóny, který se na konci září koná v Soči.

Antonín Charouz, majitel Charouz Racing System, řekl: „Myslím, že jsme tento víkend ukázali dobrou formu a z bodů máme radost. Dosáhli jsme pokroku a cílem je si pozitivní myšlení přivést i do Soči. Rádi bychom sezónu zakončili co nejlepším výsledkem.“

Jamie Dye, vedoucí týmu, uvedl: „Fabio předvedl vynikající práci. V neděli jel na mokré trati velmi dobře, ale bohužel jak začala dráha osychat, nebyl schopen udržet tempo. Přesto je sedmé místo dobrý výsledek, který znamená, že jsme bodovali v obou závodech. Raoul se musel smířit s trestem, Lirim bojoval, ale po startu ze zadních pozic moc šancí neměl.“

Lirim Zendeli tvrdil: „Naše rychlost byla v pořádku, což se potvrdilo i v kvalifikaci. Ale v zatáčkách jsme ztráceli. Znamenalo to, že naše výjezdy ze šikan nebyly ideální. Pozitivní je, že jsem mohl ukázat tempo, ale bohužel z toho nebyly žádné body.“

Fabio Scherer vysvětlil: „Na suché trati jsem hodně bojoval, ale tempo jsem bohužel nebyl schopen udržet. Takže i dva body beru, nebylo snadné je získat. Být dvakrát na bodech beru velmi pozitivně. Trošku mě ale samozřejmě mrzí, že to v neděli nebylo alespoň o trochu lepší.“

Raoul Hyman řekl: „Je to frustrující pocit. Snažili jsme se předpovídat počasí, ale neměli jsme dost rychlosti. Co se týká trestu, je to dost divné. Několikrát mě soupeři předjeli tak, že se dostali mimo trať. Pak jsem někoho předjel já a dostal penalizaci. Nerozumím tomu.“ 

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama