Pondělí 23.12.2024

Pondělí 23.12.2024

Pondělí 23.12.2024

reklama

Formule Renault Eurocup: Ptáček měl pódium na dosah

Jen malinkatý kousíček chyběl k tomu, aby Petr Ptáček junior ve druhém závodě Formule Renault na Nürburgringu vystoupal na pódium. V předposledním kolem sice o třetí místo přišel, přesto může být se svým výkonem i výsledkem spokojený.

Český pilot Petr Ptáček junior už v páteční kvalifikaci naznačil, že si do Německa přivezl skvělou formu. Třetí místo v kvalifikaci bylo velmi slibným základem. Mechanici na jeho voze po volném tréninku zapracovali a evidentně odvedli dobrou práci. Petr měl rychlost a mohl se směle měřit s nejrychlejšími jezdci. „Našli jsme tu správnou cestu. Pokud jde o rychlost, vždycky jsme byli v první pětce. Skvělá práce,“ pochvaloval si šestnáctiletý talent. Bohužel technika byla v sobotu proti tomu, aby Petr těžil z kvalifikačního úspěchu. Ve stále stoupajících teplotách se u jeho monopostu přehřála spojka a Ptáček se hned na startu propadl. Nakonec dojel na jedenáctém, tedy nebodovaném, místě.

Nedělní závod však byl úplně o něčem jiném. Hned po startu se Petr posunul mezi nejlepší trojici a bronzovou pozici držel ji téměř celý závod. Chvílemi to dokonce vypadalo, že by mohl úspěšně zaútočit na druhého Alexe Quinna. Sportovní bohové však byli proti. Kvůli degradaci pneumatik začal Ptáček ztrácet a nakonec tak nedokázal zopakovat třetí místo z úvodní zastávky šampionátu na okruhu v Silverstone. I tak je konečná pátá příčka slušným přísunem bodů. „Cítil jsem, že pneumatiky už zkrátka nedrží, zejména při zrychlování ze zatáček. Nemohl jsem s tím nic dělat.“ 

Přesto, že byl vzhledem k průběhu závodu z pátého místa zklamaný, víkend hodnotil pozitivně. „Získal jsem dobré body a jsem si jistý, že ve zbývajících závodech sezóny můžeme jezdit opravdu dobře. Na tomto výkonu můžeme stavět,“ měl jasno Ptáček junior. Nyní se s týmem přesouvá do Maďarska, kde se jede už tento víkend (6.-8. září). 

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama