Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Charouzovi jezdci míří do Monaka: Budou z toho další stupně vítězů?

Křivolaté uličky Monaka, legendární okruh a místo, kde se psala historie motorismu. To vše a mnohem více čeká už za pár dní piloty českého týmu Sauber Junior by Charouz. Čtvrtá zastávka letošního ročníku šampionátu FIA Formule 2 platí za jednu z nejnáročnějších prověrek celé sezóny.

Spolupráce společnosti Sauber Motorsport, která ve Formuli 1 jezdí jako Alfa Romeo Racing a českého týmu Charouz Racing System, už přinesla první úspěchy. Umístění na stupních vítězů ve sprintech Baku a v Barceloně znamená průběžné páté místo v pořadí týmů a je důkazem, že všechno šlape správným směrem. Také proto se stáj do monackého knížectví přesouvá v optimistické náladě.

Okruh v Monaku přitom není žádnou snadnou projížďkou, na Juana Manuela Correu i Calluma Illota čeká pořádně tvrdá práce. Tím spíš, že jak testovací jezdec Alfa Romeo Racing, tak i člen Ferrari Driver Academy pojedou v Monaku vůbec poprvé. Předjíždění je na 3,33 kilometru dlouhém okruhu obtížné, a tak bude více než kdy jindy záležet na čtvrteční kvalifikaci a pak také na výborném startu.

Formule 2 tentokrát nečeká klasický závodní víkend. Volné tréninky a kvalifikace se jedou už ve čtvrtek, dvaačtyřicet kol v rámci Feature Race je na programu v pátek (přímý přenos začíná v 11.30 na stanici Sport 1). Na start třiceti kol sprintu se jezdci postaví v sobotu (přímý přenos od 17.15 na stanici Sport 1).

Majitel týmu Charouz Racing System, Antonín Charouz, řekl: „Loni jsme tu ve sprintu skončili na prvním a druhém místě. To je cíl, který bychom letos rádi zopakovali, i když si uvědomujeme, že to bude velmi těžké. Po úspěších v Baku a v Barceloně však jedeme do Monaka bez nervů. Víme, co je v našich silách a chceme dojet na bodech.“

Ředitel týmu Bob Vavřík prohlásil: „Pro oba naše jezdce jde o zcela novou trať. Přitom závod pojede spousta jezdců, kteří už v Monaku závodili. Ale naši kluci se jeví dobře, zlepšují se a v Baku, což je také městský okruh, ukázali velký potenciál. Uvědomujeme si, že základem úspěchu bude zajet dobrou kvalifikaci. V Monaku se nedá příliš předjíždět, takže si musíme vyjet dobrou pozici.“

Callum Ilott uvedl: „V Monaku už jsem byl, ale nikdy jsem tam nejel. Ale po pódiu v Barceloně a testech F1 minulý týden jsem v dobré pohodě. Loni na tomto okruhu Charouz Racing System zajel parádně, takže víme, že v autě je velký potenciál. Myslím si, že můžeme myslet vysoko. Pokud se vyhneme problémům, není důvod, abychom se nepoprali o nejvyšší příčky.“

Juan Manuel Correa řekl: „Bude to můj první závod v Monaku, takže k němu přistoupím podobně, jak k zastávce v Baku. Kvalifikace bude velmi důležitá, proto musíme využít naší rychlost a připravit si co nejlepší pozici. Bude to moc důležité. V každém případě Monako bude úžasná událost. Je to kultovní místo, myslím si, že nás čeká skvělá zábava.“

Foto: Sauber Junior Team

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama