Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

25 let po Sennově smrti: V Imole se sešli fandové a pamětníci

Strašlivá Villeneuveho nehoda roku 1980, skandální závod FISA a „ukradené Pironiho vítěztsví“ roku 1982, Patreseho potupa a Tambayovo let k nesmrtelnosti o rok později, Piquetovo a Bergerovo „seznámení se zdí zatáčky Tamburello v letech 1987 a 1989, no a samozřejmě tragický víkend sezony 1994, kdy tam zemřeli Ratzenberger se Sennou – to vše člověka napadne v souvislosti se slovem IMOLA.

Časy klasické Velké ceny San Marina na okruhu Enzo é Dino Ferrari di Imola patří sice (ve prospěch pochybných „eventů“ v Asii a Arábii) nenávratně minulosti, díky neustávajícímu angažmá Piercala Minardiho na okruhu u Bologně ale i letos řvaly motory „opravdových“ Formulí 1. Již počtvrté tam pořádali povedený podnik „Minardi Day“, při kterém si bývalí členové, technici a piloti maličkého týmu z Feanzy znovu připoměli svou účast v mistrovství světa.

1. května tomu bude 25 let co právě v Imole zahynul Brazilský šampion Ayrton Senna. Proto se na okruh Enzo e Dino Ferrari přijel podívat i klub bývalých pilotů Formule 1. Po paddocku se proto procházeli Dinosuři sportu jako Hans Herrmann, Richard Attwood, Teddy Pilette, Jo Vonlanthen, Patrick Tambay nebo David Piper.

Letos se v kokpitech Minardiho vozů (a dalších zajímavých monopostů) a mimo ně v Imole objevila esa jako Pierluigi Martini, Riccardo Patrese, Alessandro Nannini, Alex Caffi, Bruno Giacomelli, Fabrizio Barbazza, Gianni Lavaggi, Carlo Facetti, Mauro Forghieri, Antonio Tomaini a řada dalších.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama