Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Charouzovi hoši mají za sebou testy F3: Zendeli zajel nejrychlejší čas

Sauber Junior Team by Charouz má za sebou druhé předsezónní testy před startem šampionátu FIA Formule 3. Po první přípravě ve Francii si jezdci v úterý a ve středu vyzkoušeli okruh ve španělské Barceloně.

Společnost Sauber Motorsport, která ve Formuli 1 startuje jako Alfa Romeo Racing a česká stáj Charouz Racing System mají v rámci svého unikátního programu jezdce ve všech kategoriích FIA. Nová Formule 3 tak samozřejmě nemůže být výjimkou.

S francouzskou zastávkou byl tým spokojen, v Barceloně tak chtěl v proměnlivých podmínkách na 4,65 kilometru dlouhém okruhu získat další cenná data. Lirim Zendeli, Fabio Scherer a Raoul Hyman si vyzkoušeli trať, na které v květnu začne letošní sezóna F3 (12. – 14. května).

Trio závodníků celkem zajelo 449 kol, což je 2000 kilometrů, úřadující šampión F4 Zendeli navíc ve středu odpoledne zajel nejrychlejší čas. Poslední testy čekají Sauber Junior Team by Charouz na na Hungaroringu v Maďarsku 17. – 18. dubna.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Jsem spokojený, protože jsem od prvních testů ve Francii udělali velký pokrok. Bylo dobré vyzkoušet si trať v různých povětrnostních podmínkách, jezdci tak mohou svým vozům lépe porozumět. Lirimův nejlepší čas na závěr byl pěknou třešničkou na dortu. Už se všichni těšíme do Maďarska.“

Jamie Dye, manažer týmu, řekl: „Náš původní plán sice narušilo počasí, ale na druhou stranu jsme si mohli vyzkoušet různé varianty, abychom získali více dat. Potěšila nás rychlost, kterou jezdci měli, mohli jsme se rovnat konkurenci. Navzdory dešti máme za sebou dva produktivní dny a jsme spokojeni s progresem.“

Fabio Scherer řekl: „Začátky testu nebyli ideální, s autem jsem dost bojoval. Povedlo se mi sice zlepšit, ale zrovna ve chvíli, kdy trať uschla, jsem neměl nové pneumatiky. Nezajel jsem tedy čas, jakých bych si představoval. Z vozu mám ale dobrý pocit, jen si musím trochu více porozumět s pneumatikami. Doufám, že v Budapešti to bude lepší.“

Lirim Zendeli řekl: „Stále sbírám zkušenosti, ale v Barceloně jsem se hodně naučil. Déšť byl užitečný, mohli jsme si vyzkoušet, jak monopost funguje na mokré trati. Myslím si, že celkově máme velký potenciál, udělali jsme zase krok dopředu. Určitě je fajn zajet nejrychlejší čas odpoledne, ale nevíme, jaké měli ostatní piloti v té době pneumatiky. Každopádně jsem s oběma dny spokojen a těším se do Maďarska.“

Raoul Hyman řekl: „Během dvou dnů jsme zajeli spoustu kol a tým šlape perfektně. Určitě máme ještě větší potenciál, než jsme zatím předvedli. V tuto chvíli nejsme tam, kde bychom chtěli, ale věřím, že je to jen otázka času. Po několika problémech na okruhu Paula Ricarda to bylo tentokrát úplně někde jinde. Stále se zlepšujeme, což si jistě přeneseme i do Maďarska.“

Foto: Sauber Junior Team

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama