Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

Neděle 24.11.2024

reklama

Formule 2 v Bahrajnu: Česká stáj hlavně sbírala zkušenosti

Stáj Sauber Junior Team by Charouz má za sebou Velkou cenu Bahrajnu Formule 2. V týmu panují rozporuplné pocity. Pozitivní je, že jezdci, kteří jsou v šampionátu nováčky, oba víkendové závody dokončili a v dalším průběhu seriálu mohou těžit ze získaných zkušeností. Ovšem s výsledky být spokojenost nemůže.

První díl seriálu Formule 2 v Bahrajnu znamenal i premiéru jezdců juniorky Sauberu v této kategorii závodů FIA. Pilot Ferrari Driver Academy Callum Ilott a vývojový řidič Alfa Romeo Racing Juan Manuel Correa na okruhu Shakir International zaplatili nováčkovskou daň se vším všudy.

Už kvalifikace dávala tušit, že v bahrajnském vedru nebudou mít na růžích ustláno. Ilott startoval z osmnáctého místa, jeho kolega byl jen o šest příček lepší. Sobotní závod tento předpoklad jenom naplnil, když se oba zpočátku dopouštěli drobných technických chyb a doplatili i na malé zkušenosti v práci s pneumatikami. Právě to je přitom v Bahrajnu alfou a omegou a rozhoduje o výsledku. Nakonec z toho tedy bylo jen 14., respektive 16. místo.

V nedělním sprintu to chvílemi vypadalo, že se blýská na lepší časy. Když už se zdálo, že Američan Correa zasáhne do boje o body, přišel karambol a musel do boxů na výměnu předního křídla. Což v podstatě znamenalo konec nadějí, a i když se Correa vrátil na trať, závod dokončil 18.

Jeho týmový parťák si nevedl o moc lépe. Přesto, že se chvíli pohyboval na bodované osmé pozici, v cíli z toho bylo pouze 16. místo. Ilott doplatil zejména na to, že na rozdíl od mnoha soupeřů nebyl v boxech a na opotřebených pneumatikách zkrátka neměl šanci.

Tým se nyní vrátí na svoji základnu na Žebráku, aby si uplynulý víkend vyhodnotil a pokud možno se lépe připravil na další závody. Ty se konají v ulicích Baku v Ázerbájdžánu od 26. do 28. dubna.

Antonín Charouz, majitel Charouz Racing System, řekl: „Pro nás to byl hodně těžký víkend. Ale jsem hrdý na úsilí, které jsme vynaložili, a myslím, že se jezdci hodně naučili. Máme před sebou dalších 22 závodů a věřím, že budeme konkurenceschopni. Teď musíme analyzovat data z Bahrajnu a udělat vše, co je v našich silách směrem k Baku. Do Ázerbajdžánu se moc těšíme.“

Bob Vavřík, ředitel týmu, řekl: „Pro naše nováčky to byla velice těžká prověrka a důkaz, že série F2 je velmi kvalitní. Výsledky byly zklamáním, ale povzbuzuje mě vědomí, že jsme pracovali jako tým, i styl, jakým jezdci na výzvy reagovali. Oba měli světlé momenty, ukázali, že dokáží jezdit rychle. Na tom budeme stavět, to je pro budoucnost pozitivní.“

Callum Ilott řekl: „Byl to pro mě velmi těžký debutový víkend, hodně jsem se učil. Zároveň cítím, že si odnáším spoustu pozitiv. Po kvalifikaci jsem se přesvědčil o tom, jak důležitá je práce s pneumatikami. Ale závody jsem si moc užil. Nyní budu tvrdě pracovat, abych se posunul dál a v Baku se vrátil silnější.“

Juan Manuel Correa řekl: „Byla obrovská škoda, že jsem přišel o křídlo. Myslím, že jinak by bylo v mých silách dojet sedmý nebo osmý. Bojovali jsme, co to šlo, a myslím, že jsme se během tohoto víkendu naučili nejvíce ze všech jezdců. Je to pro nás moc důležité a v budoucnu budeme určitě lepší.“

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama