Sobota 23.11.2024

Sobota 23.11.2024

Sobota 23.11.2024

reklama

Šéfová agentury Apsara Klára Nestěrová: Baví mě být součástí rodiny DTM

Apsary byly dle hinduistické a buddhistické mytologie ženská stvoření – napůl člověk, napůl bůh. Žily v paláci boha Indry a ztělesňovaly jednoduše řečeno krásu, dobrotu a dobrou náladu. Když Klára Nestěrová před 16 lety zakládala svou agenturu zabývající se zajištěním modelek a hostesek, napadl ji pro její podnik právě tento přiléhavý název.   

„České Apsary“ jsou již několik let neodlučitelnou součástí špičkového motorsportu, Nestěrové se totiž podařilo uzavřít smlouvu o spolupráci s manažery renomované Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). O tom, co tato kooperace obnáší a co všechno se musí stát, než se „Böhmische Göttinnen“ mohou z postavení na startu a stupínku vítězů smát na miliony televizních diváků celého světa, si vyprávěla Klára Nestěrová s Romanem Klemmem.

Jak jste přišla na nápad, založit agenturu s tímto zaměřením?
Na střední škole jsem se věnovala práci hostesky a částečně i modelky. Bavilo mě to, ale zanedlouho jsem zjistila, že mě více naplňuje akce pořádat a koordinovat. Byla jsem dost mladá, ale naštěstí mi pár klientů dalo šanci a já pro ně mohla zorganizovat první eventy a zajistit hostesky.  Chtěla jsem se této práci věnovat i nadále a tak jsem při studiu vysoké školy založila agenturu. Přemýšlela jsem nad výstižným názvem, který by služby podtrhl a dodal jim trochu hlubší význam…. a tak mi přišla do cesty Apsara 

Jaké byly Vaše osobní zkušenosti na sektoru modelingu?
Pracovala jsem především na veletrzích, kde jsem se naučila, jak by měla hosteska komunikovat, vystupovat a navázala jsem tak vazby s klienty. Díky tomu, že byli spokojeni, vraceli se a objednávali prostřednictvím mé agentury více lidí –  tím jsme se pomalu dostali tam, kde jsme dnes.

Máte sama zvláštní vztah k motorsportu?
Prostředí motorsportu je zajímavé, má svou specifickou atmosféru a atraktivitu. Baví mě pohybovat se na dráze, být součástí široké DTM rodiny a sledovat chod zázemí, ale svou pozici bych za jízdu za volantem asi neměnila. Přestože sama ráda řídím rychle, tohle je už na mě trochu příliš…riskantní.

Angažuje se Apsara jen v DTM, nebo i v jiných sériích motorsportu?
Apsara zajišťuje pravidelně a exklusivně Grid Girls zatím pouze na DTM, a to už 8. rokem. Jiné série automobilových závodů řeší zajištění Grid Girls převážně lokálně a nebo mají své dodavatele. My se soustředíme na maximální kvalitu pro DTM.

A mimo motorsport?
Apsara  zprostředkovává modelky a hostesky pro nejrůznější typy eventů, promoakcí, veletrhů, přehlídek a focení. Organizujeme akce na klíč a zajišťujeme známé osobnosti i casting pro reklamy a film.

Dle jakých kritérií děvčata vybíráte?
Pro mě osobně je podstatné, aby se s děvčaty dobře komunikovalo a spolupracovalo. Aby byly milé, spolehlivé a chápaly o co na závodech jde a jakou mají náplň práce, ale aby si to také náležitě užily.  Pro DTM je pochopitelně důležité, aby dívky byly reprezentativní a splňovaly určité požadavky na vzhled i výšku. Krásné, milé a usměvavé dívky za každého počasí i  okolností, to jsou ideální Grid Girls.

Je nouze o uchazečky, nebo jich máte nadbytek? 
Tým GG je dnes opravdu široký a za 8 let se nám vystřídalo velké množství dívek. Klient  má zájem tým dívek obměňovat, aby se na fotografiích a TV záběrech neobjevovaly  stále stejné tváře. Pravidelně pořádáme castingy před sezónou i v průběhu roku. Zájem je veliký a každý rok nám „dorůstají“ nové mladé potenciální GG. Mnoho dívek z našeho týmu se dostalo na vítězné stupínky Miss a dalších soutěží krásy. Mám také radost, že tým drží pospolu a zvlášť v letošním roce 2018 se utvořila moc fajn parta, se kterou je radost spolupracovat.

Pro organizaci DTM bude příští rok v mnohém ohledu novým začátkem. Bude to mít vliv na kooperaci s Apsarou?
To se ještě uvidí. 

Jak se má Váš podnik dle Vašich představ příští léta vyvíjet?
Spolupráce s DTM nás moc baví a  určitě v ní budeme rádi pokračovat i nadále. Podobný typ služeb samozřejmě umíme zajistit pro další klienty, včetně kompletní organizace akce. Chceme se vrhnout více do oblasti castingu, TV produkce a eventů.

Vaše děvčata jsou na gridu DTM a F3 v dresech sponzora Deutsche Post. Má Apsara smlouvu s DTM nebo s Poštou? 
Apsara má uzavřenou smlouvu s DTM. Oblečení dívek záleží na sponzorských vazbách DTM a to se logicky může během jednotlivých ročníků lišit.

Máte vliv na střih nebo způsob oblečení děvčat?
Dáváme doporučení klientům ohledně vhodného typu oblečení včetně variant pro deštivé a chladnější dny. Části kostýmů zajišťujeme sami, o sponzorské oblečení se stará klient.

Můžete z pohledu Apsary ve zkratce načrtnout průběh klasického víkendu DTM od odjezdu z Čech až do návratu domů?
Náš DTM víkend začíná většinou již v pátek kolem poledne, kdy vyrážíme soukromým autobusem z Prahy. V podvečer pak dorazíme na hotel a protože v sobotu většinou brzy vstáváme, tým si jde odpočinout. V sobotu nás čeká bohatý program na okruhu, kde nejen prezentujeme jezdce na jednotlivých závodech, ale účastníme se i dalších aktivit jako je focení s návštěvníky, autogramiády, slavnostní ceremonie, rozhovory, focení pro média atd. Na dráze máme zajištěné klidné a bezpečné zázemí, kde si mohou dívky odpočinout, načerpat síly a také se občerstvit. V sobotu v podvečer se vracíme na hotel a chystáme se na další den. V neděli se program opakuje a po skončení vyrážíme rovnou z dráhy domů. Obvykle nás čeká dlouhá cesta a do Prahy přijíždíme až kolem půlnoci.

Průběh víkendů DTM má striktní časové meze a „rituály“. Kdy a kde s děvčaty „trénujete“? 
Na víkendy netrénujeme, ale na castingu a poté i na místě závodu vždy vysvětlíme novým dívkám, co je čeká a hlavně jak vypadá standardní choreografie nástupu na dráhu. Tu si musí všechny zapamatovat, aby věděly, kdy, kam a jak přesně se mají postavit a kdy je čas odejít. Nejnáročnější je samozřejmě hlavní závod DTM, který má nejdelší ceremonii před startem a na dívky jsou zde kladeny největší nároky, a to i ze strany médií a přítomných fanoušků. Dívky si ale jejich pozornosti užívají, přece jenom je to jejich práce a stydlivky zde nemají místo. 

Stalo se již někdy, aby se některé z děvčat blíže seznámilo s jedním ze závodníků?
Řekla bych spíše, že na to, jak dlouho na závody jezdíme, se jich seznámilo s jezdci velmi málo.  Dívky nemají čas na navazování kontaktů a ani to není v jejich postavení žádoucí. Každý má na závodech svou roli a tu je potřeba dodržovat.

Co by se dle Vašeho pohledu dalo na víkendech DTM zlepšit?
Nic mě nenapadá…Dle mého názoru jde i přes obrovskou organizační náročnost a nákladnost o velmi dobře fungující projekt, na kterém s velkým zápalem a nasazením pracuje spousta profesionálu v nejrůznějších oblastech, kteří své práci nejen rozumí a dělají ji dobře, ale i rádi.

V minulosti se často stávalo, že děvčata ve vedru kolabovala, jak se tomu snažíte zabránit?
V letních měsících je dráha často rozpálená a dosahuje někdy až teplot kolem 50°C. Pro dívky je to samozřejmě náročné, proto se snažíme dodávat jim pravidelně na dráze vodu, ochlazovat je a taky zajistit příjem cukru, aby měly sílu delší prezentace ustát. Tým DTM nám také pomáhá a všudypřítomné oči security služby nám pomáhají řešit situace, když se některé z dívej udělá nevolno. Vždy dívkám říkáme, že pokud jim nebude dobře, ať ze svého místa v klidu odejdou a upozorní někoho z vedení – nejdůležitější je přece jen naše zdraví.

To nejlegračnější, co jste na okruzích zažila?
Pravidelně se bavím při cestě na závody. Náš dopravce, který s námi již řadu let jezdí, se jmenuje pan Krása a autobus je výrazně označen nápisem Krasa Bus – umíte si jistě představit, jak to vypadá, když vystupuje 30 modelek z busu na benzínové stanici… Stále mě dokáží pobavit nevěřícné pohledy přítomných ve frontě, když vidí vystupovat naše dívky z Krasa Busu….prostě “nomen omen” 🙂

Na závodech zažíváme i silné okamžiky – například při nástupu na dráhu, kde nás sledují desítky tisíc diváků z tribun a to nemluvě o TV divácích. Vnímají Grid Girls jako nejkrásnější ozdobu závodů a vítají nás na dráze. Jsou to krásné a zároveň hluboké momenty, které většina z dívek nikdy předtím nezažila a budou na ně často vzpomínat.

…a to nejsmutnější?
Naštěstí mě na toto téma nic nenapadá…

Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„16-NEJ“ Romana Klemma sezony 2023

Asi nejdůležitějším momentem ročníku 2023 byla skutečnost, že se i FIA přizpůsobila „normalizaci“  a po třech letech humánního a morálního temna zanevřela na  „Koronové represálie“. Ti, co si chtěli vydělat si prostě už nahrabali dost a jejich patolízalové se do

ADAC-Prototype-Cup na Norisringu: Pommer a Hauser s dobrým výtěžkem

Čtvrtý podnik německého národního šampionátu LMP3 opouštěli Němec Pommera Luxamburčan Hauser zvláště spokojeni: jedno zlato a jeden bronz znamenali zvýšení celkového náskoku. Hvězda šampionátu, Gábina Jílková se pro kolizi termínů závodů na pověstném Norisringu nemohla zůřastnit. Vypsat minulý rok národní

reklama