Sobota 23.11.2024

Sobota 23.11.2024

Sobota 23.11.2024

reklama

Test Formule 2 v Yas Marině: Slibné výkony nových Charouzových jezdců

„Po sezoně je před sezonou“ – to neplatí jen pro Formuli 1. Také týmy Formule 2 zůstaly po posledním podniku sezony v teple arabského poloostrova a testovaly své nové, či možné, sestavy pro ročník 2019. Vítěz posledního mistráku roku 2018, stáj Charouz Racing System, se při tomto 3denním testu předvedl v nejlepším světle a naznačil, že bude roku 2019 patřit mezi favority.

Čtvrtek: Louis Delétraz na špičce
Na trať okruhu Yas Marina se 20 nadějných talentů Formule 2 vrhlo již ve čtevrtek dopoledne. Při této příležitosti se poprvé předvedly četné kombinace, které zčerstva oznámily podpis smluv na rok 2019: Mistr Evropy Formule 3, Mick Schumacher pojede za stáj Prema Theodore společně s Indonésanem Seanem Gelaelem, Nyck de Vries a vice-mistr GP3 Nikita Mazepin podepsali u ARTu. Antonín Charouz svou novou sestavu, která nastoupí pod jménem Sauber Junior Team Charouz, teprve hledá a dal první den testů šanci Kolumbijské juniorce Sauberu F1 Tatianě Calderonové a členovi Akademie Ferrari Callumovi Ilottovi. A Charouzovi dosavadní pilotl? Louis Delétraz si vyzkoušel, zda je život sladší u Trevora Carlina, zatímco se Antonio Fuoco testu nezúčastnil vůbec.

Dobrá, dopoledne sloužilo především k „oprášení trati“, mazáci ovšem předvedli, že si nováčci na Dallaru-F2 nejdříve musí zvyknout. Nejrychlejší byl zkušený Ital Luca Ghiotto na voze týmu Russian Time, který po sezoně přestane existovat. Za ním se seřadili Nicholas Latifi (DAMS) a Nyck de Vries (ART).

Odpoledne dráha o necelou sekudu zrychlila a byl to Švýcar Delétraz, kdo si zapsal nejrychlejší čas dne před Ghiottem. Anglický pilot F3/GP3 Callum Ilott se ovšem doporučil výborným 3. časem pro Charouzův kokpit stejně tak jako senzační Caldéronová, která si zapsala za Latifim a de Vriesem výborný 6. čas! Byla tím rychlejší, než slibný Brazilec Sete-Camara (DAMS) a Japonec Macušita, který se do F2 vrací s týmem Carlin. Ostatní nováčci jako Mazepin, Schumacher, Hubert, Zhou a Pulcini si zvykali poněkud „konzervativnějšími“ časy.

Nejrychlejších 10 čtvrtka:

  1. Louis Delétraz, Carlin                 1:49,984s
  2. Luca Ghiotto, Russian Time       1:50,128s
  3. Callum Ilott, Charouz                   1:50,250s
  4. Nicholas Latifi, DAMS                 1:50,317s
  5. Nyck de Vries, ART                     1:50,335s
  6. Tatiana Caldéron, Charouz           1:50,361s
  7. Sergio Sete-Camara, DAMS         1:50, 449s
  8. Nobuharu Macušita, Carlin           1:50,511s
  9. Sean Gelael, Prema Theodore       1:50,539s
  10. Juan Manuel Correa, MP               1:50,587s

Pátek: Nováček Correa šokuje nejlepším časem v Charouzově voze!
Druhý den testu patřil jezdcům, kteří do Formule 2 hodlají postoupit z GP3. Dopoledne se prosadil nový a poslední mistr tohoto šampionátu Anthoine Hubert, testující za nizozemskou stáj MP. Druhý byl junior Renaultu jedoucí za tým Charouz, Jack Aitken před dalším nováčkem z GP3, Giulianem Alesim.

Odpoledne trať znovu lehce zrychlila a všechny při tom překvapil čtvrtý v řadě Charouzových testmanů: Mladý Američan Juan Manuel Correa zajel nejrychleji ze všech! Mladík s puertorikánskými kořeny letos jezdil často nevýrazně za Andrease Jenzera v GP3, Charouzova Dallara mu ale vysloveně sedí: s jeho 1:49,958s byl dokonce rychlejší, než Delétraz ve čtvrtek! O 0,2s za ním byl Mick Schumacher a Ghiotto, následovali Sette-Camara, Macušita, Aitken na druhé Charouz-Dallaře a Delétraz. Calderonová vysadila a Ilott zajel 10. čas na voze italské stáje Trident.

Nejrychlejších 10 pátku:

  1. Juan Manuel Correa, Charouz               1:49,958s
  2. Mick Schumacher, Prema Theodore     1:50,166s
  3. Luca Ghiotto, Russian Time                 1:50,168s
  4. Sergio Sette-Camara, DAMS               1:50,223s
  5. Nobuharu Macušita, Carlin                   1:50,227s
  6. Jack Aitken, Charouz                           1:50,256s
  7. Lous Delétraz, Carlin                           1:50,283s
  8. Dorian Boccolacci, MP                         1:50,394s
  9. Nikita Mazepin, ART                           1:50,471s
  10. Callum Ilott, Trident                            1:50,475s

Sobota: Tým Charouz simuloval long-runy, Delétraz s nejlepším časem testu
O poslední den testu dostali v Charouzově vozech druhou šanci Correa a Caldéronová. Oba ji znovu využili navýbornou a tím manažerům Ferrari jistě volbu pilotů pro sezonu 2019 zrovna neulehčili. Dopoledne, na realtivně pomalé trati, byl nejrychlejší velezkušený Kanaďan Latifi (DAMS) před Hubertem (MP). S odstupem 0,04s mu ovšem následoval nadějný US-Američan ve voze české stáje a i Caldéronová znovu potvrdila, že nemá s tak silným strojem nejmenší problém: za Sette-Camarou a Verschoorem (MP) přesvědčila 6. časem.

Odpoledne simuloval tým Charouz situaci závodů. Nikdo nenajezdil více kol, než Correa (50) s Caldéronovou (40) a na rekordní kola proto nebylo pomyšlení. Do těch se znovu pustil Louis Delétraz, kterému se podařilo časem 1:49,638s nejrychlejší kolo celého testu. Za ním časem pod 110s zazářili zkušení Ghiotto s Latifim, nad jejichž setrváním v této třídě ovšem visí velký otazník.

Sezona 2018 pro Formuli 2 tímto testem definitivně skončila. Nastane teď čas jednání a hledání finančních příspěvků…

Nejrychlejších 10 soboty:

  1. Louis Delétraz, Carlin                             1:49,638s
  2. Luca Ghiotto, Russian Time                     1:49,904s
  3. Nicholas Latifi, DAMS                           1:49,976s
  4. Guanyu Zhou, Russian Time                   1:50,036s
  5. Sergio Sette-Camara, DAMS                   1:50,092s
  6. Giuliano Alesi, Trident                             1:50,136s
  7. Nobuharu Macušita, Carlin                     1:50,139s
  8. Nikita Mazepin, ART                              1:50,480s
  9. Richard Verschoor, MP                           1:50,501s
  10. Mick Schumacher, Prema Theodore       1:50.522s

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama