Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Autoškola budoucnosti začíná fungovat: Zkoušky na automatu a možnost dotovaného vozu na vyježdění

Každý člověk, který si dnes chce udělat řidičský průkaz, řeší zásadní dilema. Konečná cena, kterou zaplatí, se totiž zásadně liší. Ne vždy je však levnější kurz také zárukou kvality. Spíš by se dalo říct, že kdokoli v tomto případě nakupuje na různých slevomatech, ve finále si připlatí. Řešení, kde vás neokradou, však naštěstí existuje. Navíc žáka připraví na novou dobu „elektrickou“ a stále více se prosazující vozy s automatickou převodovkou. Projekt startuje s vozy Hyundai ix 20 (5x) a Hyundai Kona (2x), oba samozřejmě s automatickou převodovkou. Své o tom ví i ředitel autoškoly AURA Jan Nekovář, který přichází s projektem, který u nás nemá obdoby.

Pane Nekováři, jak je možné, že v různých autoškolách zaplatíme odlišné ceny za daný kurz? Tím spíš, že po internetu se dají najít bombastické slevy…
Některé ceny jsou opravdu nereálné. Slouží pro některé autoškoly jako lákadlo pro získání co největšího počtu nových klientů, ale bohužel není řešena kvalita samotného kurzu. Ze zákona musí žák absolvovat 28 hodin jízd, záleží ale vždy na přístupu instruktora. Levný kurz si učitel tzv. Jen „odsedí“. Může jít I o to, aby žák nesložil zkoušky a musel si připlatit. Na konec ale většinou zjistí, že klient zaplatil víc, než dnes stojí kvalitní autoškola, což je v průměru kolem 12 tisíc korun. Každý, kdo má v plánu dělat řidičský průkaz, by se neměl zaměřovat jen na ceny, ale na celou oblast autoškol jako takovou a zejména na kvalitu.

Jak je to tedy u vás v autoškole?
My jsme poplatky, které klient musí platit za případné nesložení zkoušek, částečně přenesli na učitele. Ti mají přeci zodpovědnost, jejich prací je žáka kvalitně připravit. Takže za první opravnou zkoušku, tedy čtyři hodiny kondičních jízd navíc, ani za případné opakování testů, žák nedoplácí. V jiných autoškolách se tyto poplatky pohybují mezi 500 Kč – 1000 Kč. Až za druhou opravnou zkoušku máme stanovený poplatek ve výši 1000 Kč s tím, že je v této ceně zpětně zahrnut poplatek 500 Kč za první opravu. Jedná se o takového prvního “strašáka”. Za třetí opravnou zkoušku se pak platí další poplatek ve výši 500 Kč. Po shrnutí jsou klienti v naší autoškole stále na úrovni běžné ceny. U některých jiných autoškol však najednou počítáte a dojdete ke zjištění, že jste dohromady zaplatili 16000 Kč.

Proč autoškoly nenabízí zkoušky na vozech z automatickou převodovkou?
Tak to úplně není. Ony je nabízejí, ale kurz je drahý a to možná proto, aby klienty odradily. Už dávno neplatí ani staré otřepané kliše, že automaty jsou poruchové. Naopak, stále více domácností si auto s automatickou převodovkou pořídí. Autoškoly se však mohou snažit klientům vnutit kurz na manuálu, protože ovládání je pro klienta samozřejmě složitější a autoškola tak může vydělat více peněz. Dalším důvodem může být I to, že vozy s automatickou převodovkou z uvedených důvodů stojí a jsou nevyužity investice do nich jsou dražší a rovněž se hůře předávají.My jsme se rozhodli “jít s dobou”. Chceme dát lidem možnost složit zkoušky na automatu, pak si případně dodělat „rozdílovky“ a nakonec mu zařídit půjčení auta za opravdu nízkou cenu.

Počkejte, jak to myslíte? Jakože si u vás žák udělá řidičák, který je na zvládnutí snažší a ještě bude mít možnost půjčit si od vás vůz s automatickou převodovkou do začátku na vyježdění?
Přesně tak. Klient musí řešit, jestli si koupí nějaký vrak, protože automat mu doma nepůjčí. Jednou z možností je u nás složit zkoušky přímo na automat, což doma budou jistě kvitovat, ale aby nemusel řešit půjčování auta, zařídí si půjčení přímo u nás. Vzhledem k tomu, že spolupracujeme s projektem Auto za stovku, auto půjčíme za 130 Kč na den. Auto bude mít plnohodnotně k dispozici, třeba si ho od něj nakonec půjčí i někdo doma nebo kamarádi. Od začátku tak člověk jezdí v automatu, v bezpečném voze. Nemusí si hned po získání řidičského oprávnění kupovat vlastní auto za pár desítek tisíc a být neustále v servisu kvůli opravám. Lze těžko předpokládat, že si hned každý po autoškole může koupit nový vůz.

Proč bych ale měl dělat zkoušky na automatu? Jasně, je to jednodušší, ale pak přeci neumím s manuálem…
Jistě, ale i to má samozřejmě řešení. V první řadě, když se učíte na automatu, můžete být daleko více v klidu, nestresovat se, jestli správně slyšíte motor apod. 80 % pozornosti můžete věnovat okolí a provozu a jen 20 % autu jako takovému. Uklidníte se, zjistíte, že řízení není takový stres, jak jste si mysleli. No, a když úspěšně složíte zkoušky, za dotovanou částku si můžete udělat rozdílové zkoušky.

To je co?
Nabízíme, že do půl roku po složení zkoušky s automatem, kdy se vyjezdíte a zvyknete si na provoz a chování v silničním provozu, můžete dodělat zkoušky i na manuál. Výhodou je, že při těchto zkouškách absolvujete pouze jízdy, jsou již bez testů a samozřejmě, pokud je neuděláte, zůstává vám možnost řídit automat, což už vám nikdo nesebere.

A cenově to tedy vychází jak?
Myslím, že velmi výhodně. Za kurz na automat zaplatíte 9000 Kč. Rozdílové zkoušky na manuál pak stojí 1 500 Kč, konkrétně se jedná o cenu za 6 kondičních jízd. Když si spočítáte, kolik zaplatíte za “dotovaný” automat na operativní leasing, pohybujete se na 3000 Kč za měsíc a ještě k tomu dostanete kameru Sencor. Jednodušší a levnější to snad nikdy ani nebylo.

Proč to ale vlastně děláte? Když se podívám na zmíněné velké autoškoly, je to o tom „vyždímat“ z lidí co nejvíc peněz. Tady je ta cesta poněkud jiná…
Vidíme budoucnost v automatech, později pak v autech na elektřinu. Už dnes nabízíme patnáctiletým dětem dvě výcviková vozítka. Jedním z nich je Chanet v naftě a automatu, druhým je plně elektrický MEV Hummer, který se vyrábí s licencí od Hummeru. Pro sedmnáctileté mladé lidi pak nabízíme složení řidičáku B1, také na zmíněném MEV Hummer. Pokrýváme tak kompletní výuku budoucích řidičů. Totéž u motorek, kde učíme na plně elektrickém stroji ZERO. Tuto myšlenku teď přesouváme na skupinu B, kde ještě v letošním roce učíme na spalovacích motorech, od roku 2019 přejdeme na elektrické.

Jak budete tento projekt propagovat?
Nechte se překvapit, ale chystáme hodně zajímavou propagaci. V současné době ladíme smlouvy s partnery a hledáme „Tvář celého projektu“. Účast na spolupráci přislíbily takové společnosti jako Hyundai, Aura, Broders, Tuber, UCL, Exclusive cars, Redemptor, Sencor nebo UNIQA.

JAKÉ JSOU VÝHODY PROJEKTU?

  • Snažší složení zkoušky pro získání řidičského oprávnění díky vozům s automatickou převodovkou
  • Klid na řízení; klient se nestresuje s tím, že jezdí s manuálem, ale odjezdí veškeré jízdy s automatem
  • Cena kurzu je stejná; neplatí zde způsoby zavedené v jiných autoškolách, které řidičák na automat nabízí za nesmyslně vysoké ceny. Přesně víte, za co platíte.
  • Možnost pronajmutí auta za 3 000 Kč po úspěšném asolvování kurzu přímo v autoškole
  • Možnost získat řidičák na automat beze strachu, že až budete dělat rozdílové zkoušky na manuál, přijdete o vše; řidičák na automat zůstává za jakýchkoli okolností
  • Testy děláte jen jednou; při rozdílových zkouškách na manuál absolvujete pouze jízdy

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„16-NEJ“ Romana Klemma sezony 2023

Asi nejdůležitějším momentem ročníku 2023 byla skutečnost, že se i FIA přizpůsobila „normalizaci“  a po třech letech humánního a morálního temna zanevřela na  „Koronové represálie“. Ti, co si chtěli vydělat si prostě už nahrabali dost a jejich patolízalové se do

ADAC-Prototype-Cup na Norisringu: Pommer a Hauser s dobrým výtěžkem

Čtvrtý podnik německého národního šampionátu LMP3 opouštěli Němec Pommera Luxamburčan Hauser zvláště spokojeni: jedno zlato a jeden bronz znamenali zvýšení celkového náskoku. Hvězda šampionátu, Gábina Jílková se pro kolizi termínů závodů na pověstném Norisringu nemohla zůřastnit. Vypsat minulý rok národní

reklama